Сплануй весілля у Львові

     Весільні пропозиції      Каталог компаній      Блоги      Користувачі     Вперше на сайті         Свадебный портал
Реєстрація Увійти    

Любити вірші - означає бути дорослішим

Додано: 2013-05-19 09:37:32 st99 st99
Приємні дрібниці


У дитинстві у мене була подруга, із якою ми писали вірші. Нам тоді здавалося, що написати вірш – справа, яка не вимагає особливих зусиль. Тому римувати вдавалося майже всі слова «літо»-«квіти», «сонечко»-«віконечко» - такі були мотиви нашої творчості. Потім ми з подругою вирішили, що виросли із віршів про природу й треба перейти на більш дорослу тематику – любов. А, щоб посилити особливу виразність та надмірний трагізм, вирішили: віднині писатимемо наші твори російською мовою.
У старших класах, коли уроки літератури вже стали цікавими для нас і читати певні твори та вчити якісь поезії стало не лише завданням, а й процесом захопливим для нас самих, зрозуміли наскільки наші витвори літературі далекі до того, щоб їх називати «літературою». А українська мова, образність, метафорика та звучання перекрили всі російські  вірші про нещасливу підліткову любов. Із того часу віршів ми не пишемо J
Чи те ми вчимо у школі?
Справді класних віршів не так і мало, проблема в тому, що у школах усіляко відбивають бажання читати щось українське. Бо зазвичай у навчальній програмі, якщо й вивчають  твори українських письменників, то тематика у цих творах переважно патріотичного спрямування. Ми або плачемося над своєю нещасною долею, або звинувачуємо когось у своїх бідах, або ж закликаємо до боротьби. Якось у цей потік гасел потрапила любовна лірика Івана Франка, але звісно ж, після вивчення «Духу, що тіло рве до бою».
Я не скажу, що це погано – робити акцент на патріотизмі у школі. Формувати його потрібно й необхідно. Але, читати чи вчити вірші – має бути справою добровільною. І нав’язувати певну тематику школярам – взагалі безглуздо. До того ж читати підліткам, у яких саме процес сексуального розвитку досягає своєї критичної точки, про боротьбу та рівність усіх перед усіма…  Цікаво, чого очікують від цього викладачі?
Зрозуміло ж, що у такому віці значно краще та й взагалі сприйматиметься любовна лірика. Щирість почуттів, надмір емоцій, нерозділена любов – те, що приваблює підлітків. Звісно, що нещасливіше - то краще. І, бажано, щоб обов’язково кохання до смерті. Чи то від радощів, чи від туги. От того наші з подругою російськомовні трагічні римовані строфи про любов подобалися усім подругам. Бо приємно усвідомлювати, що комусь гірше, аніж тобі.
Вірш як картина
Нині ж вірші, особливо, на любовну тематику я сприймаю зовсім інакше. Я більше звертаю увагу на словоформи та алітерації чи асонанси, якщо такі використовують письменники. І, на диво, відкриваю для себе класичних українських письменників по-новому. Той самий  Василь Стус, який більшості пам’ятається за лірикою патріотичного спрямування, громадсько-повстанським сюжетом, часом стає наскільки ніжним і не віриться, що він міг так писати. Відкрила для себе творчість Миколи Вінграновського та Михайля Семенка. Раніше незрозумілі набори слів нині стають картинами. Інколи, химерними, але сюжетними.
 Я люблю твори, які в уяві малюють картину чи мінікіно. Ти читаєш і розумієш,, бачиш, відчуваєш усе про що пише автор. Тому, здається мені, що вірші не потрібно нав’язувати у шкільні програмі. Тому що навіть справді класні вірші, емоційно сильні, не створять того настрою, який у них вкладає митець. Любити вірші – означає подорослішати. Адже це здатність побачити у малій формі цілий світ.
Автор Інна Наливайко

Рейтинг:


Коментарі






Сторінки коментів:
 





Misto24.net - Новини міст України

Про нас    Реклама   

При повному або частковому копіюванню, посилання на "Наречена" обов'язкове
Розробка та підтримка сайту UkrLab.com
Львівський портал  Наречена Автомобіль на весілля  Наречена Подорожі по світу  Наречена Дівочі посиденьки